loading

Arhiva novosti

22. rujna 2020.
Održana online radionica na temu aktualnih trendova na području akademskog priznavanja, 21. rujna 2020. godine

Održana online radionica na temu aktualnih trendova na području akademskog priznavanja, 21. rujna 2020. godine

Ministarstvo znanosti i obrazovanja održalo je 21. rujna 2020. godine u okviru projekta EPER online radionicu na temu unapređenja postupaka akademskog priznavanja. Na radionici su primjere dobre prakse i izazova na temu aktualnih trendova na području akademskog priznavanja inozemnih visokoškolskih kvalifikacija prezentirale predstavnice Sveučilišta u Ljubljani, Sveučilišta u Rijeci, Agencije za znanost i visoko obrazovanje te predstavnik Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja Bosne i Hercegovine, zemlje partnera. 

Glavni ciljevi radionice bili su pružiti najnovije informacije o razvojima politike priznavanja i prakse priznavanja inozemnih visokoškolskih kvalifikacija u svrhu nastavka studija, istražiti načine poboljšanja postupaka priznavanja te omogućiti raspravu s predstavnicima visokih učilišta i ENIC/NARIC uredima iz zemalja partnera. Radionicu je moderirala Loredana Maravić iz Ministarstva znanosti i obrazovanja.

Uvodnu prezentaciju održala je Ana Tecilazić Goršić iz Ministarstva znanosti i obrazovanja, u kojoj je iznijela europske trendove u razvoju politike priznavanja kvalifikacija, uz jasnu distinkciju ciljeva i važnih dokumenata Europskog prostora obrazovanja - Europske unije i Europskog prostora visokog obrazovanja čiji ciljevi se ostvaruju kroz Bolonjski proces.

Primjere dobre prakse sa Sveučilišta u Ljubljani prezentirala je Polonca Miklavc Valenčić te objasnila na koji način je unaprijeđen postupak akademskog priznavanja. To je postignuto tako što su  dva odvojena postupka priznavanja i upisa s vremenom pojednostavnjeni te su integrirani u jedan postupak. Postupak priznavanja i upisa dodatno je pojednostavljen za vrijeme pandemije Covida-19 jer je kandidatima omogućeno podnošenje zahtjeva elektroničkim putem. Cilj Sveučilišta u Ljubljani je uspostaviti zajedničku ICT potporu sustavu priznavanja koja bi bila povezana s Ministarstvom obrazovanja.

Andrea Miočić iz Ureda za akademsko priznavanje Sveučilišta u Rijeci prezentirala je postupak akademskog priznavanja na svom visokom učilištu i obavijestila sudionike da je u svibnju 2020. godine donesen Pravilnik o priznavanju inozemnih visokoškolskih kvalifikacija i razdoblja studija Sveučilišta u Rijeci. Također je naglasila da je cilj Ureda za akademsko priznavanje Sveučilišta u Rijeci podnositeljima zahtjeva olakšati postupak na način da prijavu podnose na jednom mjestu umjesto sadašnje prakse po kojoj se akademsko priznavanje provodi u centralnom uredu na rektoratu, a prijava na upis u studentskoj službi na sastavnici.

Dženan Omanović iz Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja Bosne i Hercegovine prezentirao je ulogu ENIC/NARIC centara u postupku priznavanja u svrhu nastavka studija. U svojoj je prezentaciji pružio informacije o nastanku i ulozi ENIC/NARIC mreže, naglasio je ključne dokumente Bolonjskog procesa te predstavio rad Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja Bosne i Hercegovine. Naglasio je važnost suradnje između visokih učilišta i nacionalnih ENIC/NARIC centara te promijene svijesti svih dionika u sustavu.

Na kraju prvog dijela radionice nakratko se javila Tina Šarić, predstavnica Obrazovno-reformske inicijative za jugoistočnu Europu (ERI SEE) te iznijela informacije o regionalnom razvoju priznavanja visokoškolskih kvalifikacija i baze podataka akreditiranih visokih učilišta.

Drugi dio radionice bio je posvećen temi priznavanja kao dijela vanjskog osiguravanja kvalitete visokih učilišta. Prezentaciju o toj temi održale su Emita Blagdan i Katarina Šimić Jagunić iz Agencije za znanost i visoko obrazovanje (AZVO), a sesiju je moderirao Dženan Omanović. U prezentaciji je istaknuto da je osiguravanje kvalitete visokog obrazovanja ključan instrument za unapređenje  akademskog priznavanja. Posebno je naglašeno poglavlje 1.4. Standarda i smjernica za osiguravanje kvalitete u Europskom prostoru visokog obrazovanja (ESG) koje se odnosi na upis i napredovanje studenata, priznavanje i certificiranje. Kao daljnji koraci u suradnji između Agencije za znanost i visoko obrazovanje i visokih učilišta naglašeno je da je potrebno poticati suradnju između visokih učilišta, AZVO-a i ENIC/NARIC centra na području priznavanja, promicati interaktivnost s ostalim partnerima na području priznavanja, revidirati postupke priznavanja kako bi se osiguralo provođenje dobre prakse u priznavanju, provesti tematsku analizu kroz sustav visokog obrazovanja kako bi se promicala dobra praksa i identificirali izazovi na području priznavanja te da je potrebno digitalno povezivanje ureda za akademsko priznavanje na visokim učilištima i Nacionalnog ENIC/NARIC ureda.

Radionica je zaključena zajedničkim stavom da je za unapređenje sustava akademskog priznavanja potrebno partnerstvo i suradnja svih dionika u sustavu, kako u Republici Hrvatskoj tako i u zemljama partnerima.

Prezentacije s online radionice možete preuzeti ovdje.

Kako bi vam omogućili bolje korisničko iskustvo, ova stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Pročitajte pravila privatnosti na ovoj web stranici. Više informacija