
Povezane novosti


Cilj seminara je bila razmjena iskustava i dobre prakse u implementaciji Preporuka Vijeća o vrednovanju neformalnog i informalnog učenja (https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32012H1222(01)&from=EN ).
Uvodno izlaganje održala je Loredana Maravić, voditeljica Službe u Ministarstvu znanosti i obrazovanja, koja je prezentirala strateški okvir na razini Europske unije i u Republici Hrvatskoj. Posebno je naglasila koristi od razvijanja sustava priznavanja prethodnog učenja, kako za pojedince tako i za visoka učilišta i svaku pojedinu zemlju u cjelini.
Izv. prof. dr. sc. Dunja Škalamera-Alilović, predsjednica Povjerenstva za priznavanje i vrednovanje prethodnog učenja na Sveučilištu u Rijeci, obrazložila je interne propise kojima je regulirano priznavanje prethodnog učenja te postupke priznavanja koji se provode na Sveučilištu u Rijeci. Posebno se osvrnula na uočene problemi u praksi priznavanja na Sveučilištu u Rijeci, kao što su: neujednačene prakse u priznavanju i razlike u razumijevanju što se u biti priznaje. Osobito je istaknula potrebu da se razumije kako je u postupcima priznavana prethodnog učenja nužno sagledavati ishode studijskog programa, a ne samo pojedinog kolegija.
Prof. dr. sc. Daniela Malnar, dekanica Fakulteta zdravstvenih studija Sveučilišta u Rijeci, prezentirala je postupke i pravila u priznavanju prethodnog učenja koje primjenjuje Fakultet zdravstvenih studija. Budući da se radi o reguliranim profesijama Fakultet je definirao slučajeve u kojima se može zatražiti priznavanje i uglavnom se radi o osobama koje imaju radno iskustvo na poslovima sestrinstva i primaljstva i mogu ga dokumentirati potvrdama svojih poslodavca. Također je detaljno prezentirana dokumentacija koja se kreira u postupku priznavanja, od zahtjeva za priznavanje do izdavanja dopunske isprave o studiju (diploma supplement) u kojoj je naveden podatak o priznatim ECTS bodovima.
Dženan Omanović, voditelj Odjela u Centru za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja u Mostaru, ukazao je na ulogu ENIC/NARIC mreže, važnost priznavanja u Bolonjskom procesu i Lisabonsku konvenciju koja u svojim dokumentima definira različite aspekte priznavanja. Predstavio je i Preporuke za priznavanje informalnog i neformalnog učenja koje su još 2016. godine usvojene u Bosni i Hercegovini te iznio nekoliko primjera iz prakse. Na kraju je istaknuo spremnost Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja da pomogne visokim učilištima u razvijanju sustava priznavanja prethodnog učenja.
Sudionici su imali brojna pitanja i komentare te su pohvalili sve primjere dobre prakse i savjete koje su govornici podijelili tijekom seminara.